Moeder maffia

12.4.16

in



Je kent ze wel of ze nou extreem pro borstvoeding zijn, alles beter weten voor een baby inclusief die van jou en anti anti anti vaccinaties zijn.
Ten eerste ben ik ook pro borstvoeding maar mijn baby wilde niet bij mij drinken.
Heb er nog een lactatiekundige bijgehaald, heb weken gekolfd dus ik laat mij niet snel omverpraten als er weer een moeder met de opmerking komt:' heb je wel je best gedaan?'
Vrouw wieber toch een end weg.
Maar nu kwam ik een nieuw doel van de moeder maffia tegen: het boycotten van vaccinaties. Ja die prikjes die een kind krijgt om bepaalde ziektes zoals, pokken.
Nou was het voor mij wel standaard dat ik mijn kind liet vaccineren en niemand die mij tegensprak.
Nu liet ik mij dus vertellen in de wachtkamer van het consultatiebureau dat ik een keuze heb. ( ik heb hele interresante gesprekken in de wachtkamer)
Baby kwam weer eens huilend na prikjes terug en een andere moeder vroeg van: 'je weet dat je dit je kind kan besparen?'
Ik wist al bijna wat er ging komen maar vroeg uit beleefdheid toch maar hoe dan.
' die vaccinaties he? Die zijn helemaal niet meer nodig. Wist je dat de ziektes waar je ze baby zogenaamd voor beschermen al uitgeroeid zijn? Ze spuiten je kindje vol met gif'
Ik denk dat mijn oren begonnen te fluiten.
Hier stond een mama voor mij die mij wilde wijsmaken dat ik mijn kind niet zou moeten vaccineren.
Al snel kwam er een andere mama bij die er meer over wilde weten en dat was mijn kans om weg te glippen want o wee als je in discussie wilt gaan met een lid van de moeder maffia.
Maar fijn na die opmerking dacht ik van ik ga even onderzoek doen en ja hoor er is dus een grote, groeiende groep moeders die dus tegen vaccinaties zijn.
Kijk voor mij is dat een beetje moeilijk te begrijpen tuurlijk wil je het allerbeste voor je kindje en de gedachte dat ze een virus inspuiten is ook niet superfijn.
Maar het is zeker niet voor niks. 
Ten eerste die ziektes waar die mama het over had die zogenaamd uitgeroeid zijn? Nee ze komen inderdaad vrijwel niet voor omdat kinderen ertegen ingeënt worden, dat betekent niet dat die bacterie niet meer bestaat.
Wanneer er in Nederland niet meer wordt ingeënt komen die ziektes geheid weer terug. Ik wens mijn kind niet een middeleeuwse ziekte als pokken toe.
Ik weet niet of het verplicht is en het is natuurlijk je eigen kind maar ik vind het dan niet raar als er dan een kindje wordt geweerd bij de kinderopvang en het zwembad als het geen vaccinaties heeft gehad. 

Wat vinden jullie hiervan?

X Deb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten