Ontzwangerd.

1.11.16

in

'Ik heb het gevoel dat ik mijzelf weer ben' zei ik toen iemand opmerkte dat mijn mood anders was. 

Sinds kort ben ik gewoon ik weer voor mijn gevoel. Dat is misschien moeilijk uit te leggen voor mensen die geen kinderen hebben of ooit zwanger zijn geweest. Zoals iedereen wel weet gebeurd er een hoop wanneer je zwanger bent, dat kunnen genoeg vrouwen je vertellen maar ook genoeg mannen van vrouwen die zwanger zijn geweest. Waarschijnlijk kunnen de mannen dat zelfs beter omdat zij het van buitenaf meemaken. Allerlei hormonen spelen op die je gewoon een ander mens maken. Waar je vroeger niet eens traan liet bij The Notebook kan je nu al beginnen met janken wanneer de bladeren van de bomen vallen. Om echt alles dus. Ik weet nog dat ik zwanger was en mijn lievelings luchtje had opgespoten. Waarna ik erachter vond dat ik die enorm vond stinken ineens maar veel te moe was om te gaan douchen, dus toen zat ik daar maar huilend op de bank omdat ik vond dat ik stonk. Dat soort dingen. 


Ook mijn lichaam had tijd nodig om te herstellen. Mijn kraamvrouw zei het heel goed: je bent negen maanden zwanger en je zal ook weer negen maanden ontzwangeren. Nu heb ik er ongeveer tien maanden over gedaan maar ik begreep ineens wat ze daarmee bedoelde. Al mijn kleren passen weer, ik ben zelfs lichter in gewicht dan voor mijn zwangerschap en ik herken mijzelf gewoon weer in de spiegel. De overtollige hormonen zijn weer weg. Het heeft even geduurd maar ik ben er.

Was iemand in jouw buurt ook zwanger? Of herken je dit zelf?

Trui: H&M

X Deb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten