De spuit erin

18.11.16

in

Vloggen.. persoonlijk ben ik er niet zo heel erg mee bezig maar ik zie wel een menig blogger de overstap maken van het geschreven woord naar het gesproken woord. Ik vind het vaak wel leuk om beauty vlogs te bekijken of als ik niet weet hoe iets met zoek ik een tutorial op. Maar om echt iemand te volgen alsof het een miniserie is, nee dat niet. Misschien komt dat nog wel hoor. Ik hou wel van series dus als ik iemand tegenkom op YouTube die ik interresant genoeg is om te volgen laat ik het jullie weten. Wat ik ook zie is dat het het vloggen heel populair is bij de jongere mensen, wil bijna toch zeggen kinderen als dat nou bedoelt of onbedoeld je doelgroep is. Je wordt wel een bepaald voorbeeld voor die doelgroep. En wat ik laatst meekreeg van een paar vloggers stond mij niet zo aan.

Waai met de wind mee.
Natuurlijk zijn vlogs een kijkje in iemands leven. Wat die persoon nou doet op een dag en wat voor leuke dingen zij meemaken. Hartstikke leuk allemaal als het om een shoplog gaat, een grappige challenge of boeiende afspraak maar iets minder als je vervolgens naar de beautysalon gaat om Botox in te spuiten of om lipfillers te krijgen. Ik ben geen kijker van deze vlogs dus als ik dit bericht niet op televisie had gezien had ik er niets van geweten maar die tienermeisjes die deze vlogs volgen zien dat wel en is het niet een beetje gek dat een cosmetische ingreep, want dat is het ook echt een ingreep, wordt geshowed als de normaalste zaak van de wereld? Van ik ga nu even fillers nemen en daarna ga ik naar de Albert Heijn kipfilet halen. Neem nou Laura Ponticorvo, je weet wel die meid die zichzelf maar al te graag overal ziet en van het 'metallic' shirtje. Niet mijn favoriet maar wordt gevolgd door duizenden mensen. Hartstikke leuke meid om te zien. Niks mis mee. Zij ging ook Botox spuiten. Nu zal zij wel wat ervoor terug krijgen om dat te documenteren maar is dit nu wat nodig is om volgers op je kanaal te krijgen?
De redactie van Girlscene is op de hoogte van deze Kylie Jenner rage en reageerde er al fel over dat bepaalde vloggers het verkeerde voorbeeld gaven aan hun jonge kijkers en er op z'n minst een disclaimer moet worden geplaatst voordat je zo een filmpje kijkt. Daar kan ik mij wel in vinden. Maar er zijn genoeg mensen die vinden dat dat deel vooral bij de ouders ligt om duidelijk te maken dat dit soort dingen (nog) niet kunnen. Vind jij dat vloggers een filter moeten krijgen en wat vindt jij hiervan?

XDeb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten